achtergrond informatie bij VVM Lucht 4-2023

Achtergrond informatie bij 4-2023 VVM Lucht "Niet stoken of beter stoken? Verwarring bij gemeenten over aanpak houtstook" 

In een serie van 4 blogs geef ik uitgebreide informatie over de volgende onderwerpen:

  1. bestaat de houtrook? klik hier 
  2. 70% van alle PAK's in de lucht komen van houtstook. klik hier om te zien dat dit 0,4% had moeten zijn
  3. TNO model, emissieregistratie.nl: hoe (on)nauwkeurig is de data? klik hier voor de uitleg. 
  4. TNO model: als de stokers wel goed zouden gaan stoken daalt de emissie , zoals PAK's, met 90%. klik hier voor de uitleg

En uitleg over de fouten die partijen als de GGD's maken in uitstoot van houtkachels vergelijken met uitstoot van auto's. 

  • 1000 km die, door fouten in de berekening, eigenlijk minder dan 5km had moeten zijn. Lees hier hoe dat zit.
Berichten over achtergrond informatie bij VVM Lucht 4-2023:
fouten in vergelijkingen houtkachels en verkeer
0
fouten in vergelijkingen houtkachels en verkeer
fouten in vergelijkingen houtkachels en verkeer
TNO datamodel , data emissieregistratie.nl, voor houtkachels bevat zeer grote onzekerheden
0
TNO datamodel , data emissieregistratie.nl, voor houtkachels bevat zeer grote onzekerheden
TNO datamodel , data emissieregistratie.nl, voor houtkachels bevat zeer grote onzekerheden
TNO model ingevuld voor 2030: wat als stokers wel beter gaan stoken?
0
TNO model ingevuld voor 2030: wat als stokers wel beter gaan stoken?
TNO model ingevuld voor 2030: wat als stokers wel beter gaan stoken?
houtstook verantwoordelijk voor 70% van totale PAK emissie
0
houtstook verantwoordelijk voor 70% van totale PAK emissie
houtstook verantwoordelijk voor 70% van totale PAK emissie
bestaat DE Houtrook en DE fijnstof vanuit overlast en gezondheid?
0
bestaat DE Houtrook en DE fijnstof vanuit overlast en gezondheid?
bestaat DE Houtrook en DE fijnstof vanuit overlast en gezondheid?